Juridische informatie van de Mister Spex SE


Algemene voorwaarden (AV)

Aanbieder:

Mister Spex SE
Hermann-Blankenstein-Str. 24
10249 Berlijn
Duitsland (hierna genoemd: de verkoper)

Kamer van Koophandel: Amtsgericht Berlin-Charlottenburg,
KVK-nummer: HRB 230317 B
BTW-nummer Nederland en België: DE814906005
Wettelijk vertegenwoordigers: Stephan Schulz-Gohritz
Voorzitster van de Raad van Bestuur: Tobias Krauss

Contact:

Klantenservice: 0800 380 06 77 (gratis binnen Nederland en België)
Fax: +49 (0)30 4431230 25
E-mail: service@misterspex.nl

1. Toepassingsgebied van de AV

De leveringen, diensten en aanbiedingen van de verkoper zijn onderworpen aan deze Algemene Voorwaarden (AV), ook wanneer van buiten de Bondsrepubliek Duitsland van deze aanbiedingen gebruik gemaakt wordt. Tegenstrijdige of afwijkende AV van de klant worden door de verkoper niet erkend; de verkoper verzet zich hiermee expliciet tegen dergelijke AV van de klant.

2. Afsluiting van het contract

2.1

Alle vermelde prijzen zijn inclusief btw en andere prijsbestanddelen, en exclusief verzendkosten. De prijzen op het tijdstip van uw bestelling zijn van toepassing.

2.2

Ondanks de grootst mogelijke zorg, maakt de verkoper voorbehoud voor mogelijke vergissingen die in onze webwinkel afgebeeld worden. Ze geven de verkoper het recht om de verklaring van aanvaarding (in de zin van het nog volgende punt 2.3) te betwisten. Ook is de verkoper niet aansprakelijk voor de juistheid van de aanduidingen van de fabrikant.

2.3

Indien er weliswaar een koopovereenkomst werd gesloten, maar de bestelde goederen bij onze leverancier ondanks gedane dekkingsaankopen niet binnen afzienbare tijd beschikbaar zijn, dan hebben beide partijen het recht om in zoverre van de overeenkomst af te zien. Zodra we dit vaststellen, zullen we u onmiddellijk op de hoogte brengen van het feit dat de bestelde goederen niet beschikbaar zijn. Eventuele reeds gedane betalingen worden terugbetaald.

2.4

Na het afsluiten van de overeenkomst worden uw bestellingen bij ons opgeslagen. Daarvoor is het nodig dat uw persoonlijke bestelgegevens voor de verwerking van de koopovereenkomst bij ons in een account worden vastgelegd. Dit gebeurt zodra u uw adresgegevens ingevoerd hebt, en zowel onze algemene voorwaarden als ons privacybeleid geaccepteerd hebt. Als u de documenten in verband met uw bestelling verliest, neem dan alstublieft per mail, fax of telefonisch contact met ons op. We bezorgen u graag een kopie van de gegevens van uw bestelling.

Om uw account te annuleren, belt u naar onze klantendienst op het gratis nummer: 0800 3800677. U kunt de klantendienst ook per e-mail bereiken: service@misterspex.nl.

2.5

Per persoon kan slechts één klantenrekening worden geopend en gebruikt. Het openen en gebruiken van verdere klantenrekeningen is verboden. Mister Spex behoudt zich het recht voor om verdere klantenaccounts zonder voorafgaande informatie te blokkeren en openstaande bestellingen te annuleren.

2.6

De overeenkomst kunt u op onze webwinkel misterspex.nl in het Nederlands sluiten. De contracterende partij is Mister Spex SE, vertegenwoordigd door wettelijk vertegenwoordigers Stephan Schulz-Gohritz, Hermann-Blankenstein-Str. 24, 10249 Berlijn, Duitsland.

2.7

U gaat ermee akkoord rekeningen uitsluitend elektronisch te ontvangen.

3. Eigendomsvoorbehoud

3.1

De goederen blijven onze eigendom, tot ze volledig betaald zijn. Voor de overdracht van de eigendom zijn wederverkoop, verhuur, verpanding, overdracht tot zekerheid, verwerking, ander gebruik of verandering niet toegestaan zonder de uitdrukkelijke toestemming van de verkoper.

3.2

De verkoper heeft het recht om, in geval van contractbreuk door de klant, in het bijzonder in geval van wanbetaling of schending van een verplichting volgens punt 3.1. van de overeenkomst, zich uit de overeenkomst terug te trekken en teruggave van de goederen te eisen.

4. Levering en verzending

4.1

Als de goederen beschikbaar zijn, worden ze door de verkoper zo snel mogelijk verstuurd (brillen: levering binnen 6-14 dagen, contactlenzen: levering binnen 2-3 dagen, zonnebrillen: levering binnen 2-4 dagen, voor een zonnebril op sterkte binnen 6-14 dagen). Onze leveringstermijnen vindt u op de productpagina en in het winkelmandje. Als de verkoper een product niet op voorraad heeft, levert hij het zo snel mogelijk, afhankelijk van de beschikbaarheid bij de fabrikant.

4.2

Als er vertraging is bij de levering, dan brengen wij u hierover onmiddellijk op de hoogte. Als u om deze reden de overeenkomst wilt annuleren (zie punt 2.4), zullen wij de al betaalde bedragen onmiddellijk terugbetalen.

4.3

Indien niet alle bestelde producten voorradig zijn, dan heeft de verkoper het recht om – op zijn kosten – gedeeltelijke leveringen te voorzien, in zoverre dit redelijk is voor de koper. Een levering van een deel van het aantal bestelde brillen wordt als redelijk beschouwd.

4.4

Er zijn geen verzendkosten voor glazen en zonnebrillen binnen Nederland en België. Voor ongeglazuurde brillen (alleen aankoop montuur) rekenen we de aangegeven verzendkosten. Voor bestellingen van contactlenzen, verzorgingsproducten en andere accessoires is de verzending gratis voor bestellingen boven 39,00 €; voor bestellingen onder dit bedrag gelden de vermelde verzendkosten. Op dit moment leveren wij ook aan volgende andere landen:

Bulgarije, Denemarken, Estland, Finland, Griekenland, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Tsjechië, Hongarije en Cyprus.

Voor levering aan de hierboven vermelde landen rekenen we een bedrag van €4,99 aan voor kosten voor verpakking en verzending.

Belastingen en heffingen voor leveringen in het EU-land zijn ten laste van de klant.

Voor meer informatie verwijzen we naar onze verzendinformatie, die u hier kunt raadplegen.

4.5

Wij verzenden niet naar Aruba, Curaçao, Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustatius en Saba

5. Informatie over de toepassing van het herroepingsrecht

Instructies voor herroeping

Bedenktijd

U hebt het recht om binnen 30 dagen, zonder opgaaf van reden, van deze overeenkomst af te zien.

De herroepingstermijn bedraagt 30 dagen vanaf de dag waarop u of een derde die door u werd aangeduid, en die niet de vervoerder is, de goederen in ontvangst genomen hebt/heeft. Als u meerdere producten tegelijkertijd hebt besteld en deze apart geleverd worden, dan bedraagt de herroepingstermijn 30 dagen vanaf de dag waarop u of een derde die door u werd aangeduid, en die niet de vervoerder is, de laatste goederen in ontvangst genomen hebt/heeft. Indien u gekozen hebt voor de besteloptie “Bestel een bril om thuis te proberen” bedraagt de herroepingstermijn 30 dagen vanaf de dag waarop de koopovereenkomst door uw aanvaarding van het gekochte product voor u bindend geworden is.

Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, moet u ons, door middel van een duidelijke verklaring (bijv. door het vakje “Ik wil één of meerdere producten terugsturen” aan te vinken op het retourformulier bij uw bestelling, via een brief per post, een faxbericht of een e-mail) informeren over uw beslissing dat u deze overeenkomst wilt herroepen. Hiervoor kunt u gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, dat echter niet verplicht is.

Mister Spex SE
Hermann-Blankenstein-Str. 24
10249 Berlijn, Duitsland
Klantenservice: 0800 3800677
Fax: +49 (0)30 4431230 25
E-mail: service@misterspex.nl

Om de herroepingstermijn te respecteren volstaat het dat u de mededeling over uw uitoefening van het herroepingsrecht voor het verstrijken van de herroepingstermijn verstuurt.

Gevolgen van de herroeping

Als u deze overeenkomst herroept, moeten wij u alle bedragen terugbetalen die wij van u ontvangen hebben, incl. de leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die ontstaan zijn doordat u een andere leveringswijze hebt gekozen dan de voordeligste levering die we standaard aanbieden), onmiddellijk en ten laatste binnen veertien dagen vanaf de dag waarop we uw mededeling over uw herroeping van deze overeenkomst ontvangen hebben. Voor deze terugbetaling gebruiken we hetzelfde betalingsmiddel dat u bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij er uitdrukkelijk iets anders met u werd afgesproken; in geen geval worden er kosten aangerekend aan u omwille van deze terugbetaling. Wij kunnen de terugbetaling weigeren tot we de goederen terug ontvangen hebben of tot u een bewijs voorgelegd hebt dat u de goederen naar ons hebt teruggestuurd – afhankelijk van welke van beide het vroegst plaatsvindt.

U moet de goederen onmiddellijk, en in elk geval ten laatste binnen veertien dagen vanaf de dag waarop u ons informeert over de herroeping van deze overeenkomst, naar ons terugsturen of terug aan ons overhandigen. Deze termijn wordt gerespecteerd als u de goederen voor het verstrijken van de termijn van veertien dagen naar ons verstuurt.

De kosten voor het terugsturen van de goederen worden door ons gedragen.

U hoeft alleen te betalen voor een eventuele waardevermindering van de goederen als deze waardevermindering het gevolg is van een manier van behandeling van de goederen (door u) die niet noodzakelijk is voor het testen van de aard, de eigenschappen en de werking ervan.


Bij de levering van contactlenzen en onderhoudsproducten vervalt het herroepingsrecht wanneer u de verzegeling verbreekt (bijv. door het openen van de blisterverpakking bij contactlenzen).

Wij raden u aan om de goederen altijd in de oorspronkelijke verpakking terug te sturen.



Modelformulier voor herroeping

(Vul a.u.b. dit formulier in als u de overeenkomst wilt herroepen, en stuur het formulier terug.)

Aan
Mister Spex SE
Hermann-Blankenstein-Str. 24
10249 Berlijn, Duitsland
Fax: +49 (0)30 4431230 25
E-mail: service@misterspex.nl

Hierbij herroep(en) ik/wij (*) de door mij/ons (*) afgesloten overeenkomst over de aankoop van de volgende goederen (*) / het verstrekken van de volgende diensten (*)


______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

Besteld op (*) / ontvangen op (*):___________________________________

Naam van de consument(en):______________________________________

Adres van de consument(en):______________________________________


_________________________________

Handtekening van de consument(en) (alleen bij mededeling op papier)


_________________

Datum



(*) Schrappen wat niet past.


6. Garantie

6.1

Op geleverde goederen zijn wettelijke garantierechten van toepassing.

6.2

Indien de geleverde goederen gebreken vertonen, het ze aan gegarandeerde eigenschappen ontbreekt of ze binnen de garantieperiode defect raken door fabricage- of materiaalfouten, dan voorziet de verkoper naar keuze van de koper een vervanging of reparatie. De verkoper kan de vervanging of reparatie weigeren wanneer deze alleen mogelijk is met buitensporige kosten.

6.3

Duidelijke gebreken moeten indien mogelijk onmiddellijk nadat ze worden vastgesteld aan de verkoper worden meegedeeld, om te vermijden dat de staat van de goederen verder verslechtert. De vertraagde melding van defecten heeft geen invloed op de omvang van de bestaande garantieplicht van de verkoper. De geleverde goederen die gebreken vertonen moeten in de staat waarin ze zich op het moment dat het gebrek werd vastgesteld bevonden ter inspectie teruggestuurd worden naar de verkoper. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

6.4

Indien de verkoper aan de koper – met name voor speciale aanbiedingen – garanties toekent, dan blijven de wettelijke garantiebepalingen in het voordeel van de koper hierdoor onaangeroerd.

7. Aansprakelijkheid

Iedere aansprakelijkheid van verkoper uit hoofde van een tekortkoming, onrechtmatige daad of uit andere hoofde, is beperkt tot het vergoeden van directe schade tot maximaal het bedrag dat door verkoper is gefactureerd en waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit.

Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:

1. redelijke kosten die koper zou moeten maken om de prestatie van verkoper aan de overeenkomst te laten beantwoorden;
2. redelijke kosten, gemaakt ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op directe schade in de zin van deze overeenkomst;
3. redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade in de zin van deze overeenkomst.

Iedere aansprakelijkheid van verkoper voor andere dan directe schade (“indirecte schade”), waaronder begrepen – maar niet beperkt tot – gevolgschade, verlies en/of beschadiging van gegevens of zaken, winstderving en omzetderving, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie en/of schade als gevolg van aanspraken van derden is uitgesloten.

De in voorgaande leden van dit artikel genoemde beperkingen komen te vervallen indien en voor zover de wet dwingendrechtelijk bepaalt dat aansprakelijkheid niet kan worden uitgesloten of beperkt, dan wel de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van verkoper of diens leidinggevenden (“eigen handelen”).

Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat de schade zo spoedig en gedetailleerd mogelijk na het ontstaan daarvan schriftelijk bij verkoper wordt gemeld. Iedere vordering tot schadevergoeding vervalt door het enkele verloop van twaalf (12) maanden na het ontstaan van de vordering.

8. Betaling

8.1

De verkoper behoudt zich het recht om één of meerdere betaalopties ten opzichte van de klant niet aan te bieden. Dit geldt in bijzonder voor Betalen op Rekening, die wij enkel kunnen aanbieden na een positief onderzoek betreffende de solvabiliteit, dit op basis van wiskundige en statistische beginselen zoals voor een eerste bestelling. Wij zorgen er steeds voor dat tenminste één gratis betalingsoptie beschikbaar is voor onze klanten.

Verdere informatie betreffende een solvibaliteitsonderzoek kan u terugvinden in onze privacy policy.

8.2

De verkoper heeft het recht om betalingen van de koper in eerste instantie te verrekenen met open en opeisbare vorderingen op de koper.

8.3

De koper kan zijn retentierecht alleen uitoefenen in zoverre de aanspraken voortvloeien uit dezelfde contractuele relatie.

8.4

De klant heeft, met beperking van wat onder 8.1. vermeld staat, het recht om te kiezen tussen de volgende betaalmethoden:

  • Betalen op Rekening: Betaaltermijn 10 dagen

  • Automatische incasso: Betalingstermijn 10 dagen

  • iDeal: het bedrag wordt direct na de bestelling in rekening gebracht

  • Creditcard: Visa of Mastercard (het bedrag wordt direct na de bestelling in rekening gebracht)

  • Paypal: het bedrag wordt direct na de bestelling in rekening gebracht

  • Bancontact/Mister Cash: het bedrag wordt direct na de bestelling in rekening gebracht

Bij betaling via rekening of automatische incasso hebben we ons debiteurenbeheer overgedragen aan Riverty GmbH in Verl en cederen we in deze context vorderingen van verschuldigde bedragen. Betalingskwijtingen kunnen daarom alleen overgemaakt worden aan Riverty GmbH , met vermelding van klantnummer en ordernummer. Gelieve cheques uitsluitend te sturen naar: Riverty GmbH , Postfach 41 58, 33275 Gütersloh, Duitsland.

Bij betaling met een creditcard, iDeal, Bancontact/Mister Cash of via PayPal wordt het bedrag in rekening gebracht na het doorsturen van de verklaring van aanvaarding. Creditcardtransacties gebeuren via de serviceprovider PAYONE. Meer informatie over de betaalservice PayPal, Bancontact/Mister Cash en iDeal vindt u op de betreffende bedrijfswebsites.

Let erop dat voor het plaatsen van glazen in een montuur dat u al hebt, uitsluitend de betaalmethode beschikbaar is die u ook voor het thuis proberen van het montuur gekozen hebt.

8.5

Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages. In geval er voor de betaaloptie Betalen op Rekening gekozen is, is Mister Spex gemachtigd voor elke tweede en verdere aanmaning een forfaitaire vergoeding van 7,50 EUR te vragen, wanneer er bewezen wordt dat er absoluut geen schade is ontstaan door de respectievelijke kennisgeving of de schade aanzienlijker lager is dan de forfaitaire vergoeding. Wij behouden ons het recht op de verwerking van extra aanmaningen met betrekking tot een overgave aan een incassobureau waar hogere schulden zullen ontstaan.

9. Privacy

Alle persoonlijke gegevens worden uitsluitend in overeenstemming met de desbetreffende bepalingen van de Duitse wet op de gegevensbescherming verzameld, opgeslagen en/of verwerkt. De details zijn vastgelegd in het privacybeleid, dat de koper op elk moment via de website van de verkoper (www.misterspex.nl) kan terugvinden, raadplegen, opslaan of printen.

10. Specifieke extra informatie bij de aankoop van contactlenzen

Bij de aankoop van contactlenzen is het belangrijk om de volgende voorzorgsmaatregelen in acht te nemen:

10.1

De sterkte van de contactlenzen die in de bestelling wordt vermeld, stemt overeen met gegevens van een correctie door een oogarts of opticien. Deze gegevens zijn niet ouder dan een jaar. Contactlenzen worden optimaal gebruikt wanneer de drager vertrouwd is met het onderhoud en de behandeling van contactlenzen en wanneer hij regelmatig de noodzakelijke oogheelkundige controles laat uitvoeren om schade aan de ogen te voorkomen.

10.2

De verkoper wijst er uitdrukkelijk op dat de drager van de contactlenzen zijn ogen minstens elke zes maanden moet laten controleren door een oogarts of contactlensspecialist. Wanneer de drager overgestapt is naar een ander merk contactlenzen, moet hij de pasvorm laten controleren door zijn oogarts of door een contactlensspecialist. Neem voor vragen i.v.m. risico’s en bijwerkingen contact op met de oogarts of de contactlensspecialist en raadpleeg de bijsluiter.

10.3

De verantwoordelijkheid voor de compatibiliteit van de geleverde producten ligt uitsluitend bij de desbetreffende fabrikant. De goederen worden geleverd in de ongeopende originele verpakking van de fabrikant. Er kan geen aansprakelijkheid aanvaard worden voor onjuist gebruik of onjuiste behandeling. De opgegeven levensduur van contactlenzen verwijst naar de op ervaring gebaseerde draagtijd. Om verslechtering van het gezichtsvermogen te voorkomen, mogen de draagtijden in de bijsluiter niet overschreden worden. Indien oogirritatie optreedt, moeten de contactlenzen onmiddellijk uitgenomen worden en dient u een oogarts te raadplegen.

11. Specifieke informatie over de besteloptie “Bestel een bril om thuis te proberen”

11.1

Tegen betaling kun je tot wel vier frames bestellen om ze thuis uit te proberen. De annuleringsbepalingen volgens Artikel 5 zijn van toepassing. De brilmonturen beschikken niet over individueel aangepaste glazen. Voor de bestelling moet bij de betaalmethode PayPal een waarborg betaald worden. De borg betalen we u zonder rente terug als u ons de brilmonturen binnen de proeftijd van 10 dagen of binnen de herroepingstermijn van 30 dagen terugstuurt en u deze monturen niet wenst te kopen.

11.2

Wanneer u de optie “Bestel een bril om thuis te proberen” kiest, sturen we de door u gekozen monturen zo snel mogelijk na ontvangst van de waarborg op naar het afleveradres dat u hebt opgegeven. De verzendingskosten worden door ons betaald. Verder gelden de bepalingen i.v.m. levering en verzending die in § 4 van deze AV uiteengezet worden.

11.3

Bij de proefbestelling blijven de goederen die verstuurd worden zodat u ze kunt proberen in eigendom van verkoper. Indien koper na een beoordelingstermijn van 10 dagen de goederen niet heeft geretourneerd, kan hij de goederen niet meer weigeren. In dat geval komt een koopovereenkomst tot stand voor de niet-geretourneerde goederen en is koper daarvoor de koopprijs verschuldigd op voldoening waarvan de eigendom op de goederen wordt overgedragen aan koper.

11.4

U kunt de monturen die u besteld hebt om ze te proberen binnen een periode van 10 dagen nadat u ze ontvangen hebt passen en controleren. De proefperiode van 10 dagen begint voor u met de ontvangst van de goederen die u op proef hebt besteld. Bepalend voor de dag waarop de termijn afloopt, is de datum waarop u de goederen aan een transportonderneming overhandigt om ze naar ons terug te sturen. De kosten voor de terugzending worden door ons betaald.


11.5

Er worden alleen glazen in het montuur geplaatst als u beslist één of meer van de modellen die u hebt besteld om te proberen, te kopen, en de verkoper de opdracht geeft om brillenglazen in het montuur te plaatsen. Gelieve daarvoor het retourformulier dat bij uw geleverde bestelling gevoegd was dienovereenkomstig in te vullen en dit formulier bij uw retourzending toe te voegen. Let erop dat voor het plaatsen van glazen in een montuur dat u al hebt, uitsluitend de betaalmethode beschikbaar is die u ook voor het thuis proberen van het montuur gekozen hebt.

11.6

Als de goederen niet binnen de proefperiode van 10 dagen worden teruggestuurd, dan wordt dit beschouwd als aanvaarding van de op proef bestelde goederen. Daarom factureren we deze goederen na afloop van de proefperiode van 10 dagen en ontstaat een effectieve koopovereenkomst over de niet geretourneerde brillen.

U kunt de goederen die u op proef werden bezorgd dan alleen nog retourneren in het kader van uw herroepingsrecht, gedurende een periode van 30 dagen, in overeenstemming met § 5 van deze AV. De herroepingstermijn van 30 dagen begint pas op de dag na afloop van de proefperiode van 10 dagen.

11.7

Bij het uitproberen van de op proef bestelde goederen moet u de goederen zorgvuldig behandelen en moet u al het nodige en redelijke doen om verlies en beschadiging van de goederen te voorkomen. U hoeft alleen te betalen voor een eventuele waardevermindering van de goederen als deze waardevermindering het gevolg is van een manier van behandeling van de goederen (door u) die niet noodzakelijk is voor het testen van de eigenschappen en de werking ervan. Onder ‘het testen van de eigenschappen en de werking' wordt begrepen: het testen en uitproberen van de goederen op een manier die bijvoorbeeld in een winkel mogelijk en gebruikelijk is.


11.8

De klant is verplicht om ons, afhankelijk van de betaalwijze, een borgsom te betalen als waarborg voor de op proef bestelde goederen. Deze som is als volgt te betalen:
a) Betalen op Rekening: Geen waarborg nodig. Er geldt een beperking op basis van § 8 Ziff. 1 in de Algemene Voorwaarde. D.w.z. dat Betalen op Rekening niet aan alle klanten kan aangeboden worden.
b)
 Creditcard: bij een betaling met creditcard wordt als waarborg het bedrag van de aankoopprijs gereserveerd. Het bedrag van de waarborg wordt echter pas in rekening gebracht op de creditcard wanneer één of meer van de op proef bestelde goederen niet binnen de proefperiode van 10 dagen worden geretourneerd, of als de klant ons de opdracht geeft om glazen te plaatsen in één of meer van de monturen die hij voor onvoorwaardelijke aankoop heeft besteld.
c)
 Paypal: de klant moet de waarborg, die even hoog is als de aankoopsom, voor de verzending van de op proef bestelde goederen storten.
d) iDeal: de klant moet de waarborg, die even hoog is als de aankoopsom, voor de verzending van de op proef bestelde goederen storten.

11.9

We betalen geen rente op de waarborg. De waarborg wordt terugbetaald na ontvangst van de retourzending en na controle van de geretourneerde goederen op beschadiging. We behouden ons het recht voor om terugbetalingsverplichtingen te verrekenen met vorderingen tot schadevergoeding, indien u ons de bril niet of slechts in beschadigde toestand kunt terugbezorgen en u verantwoordelijk bent voor de beschadiging/het verlies.

12. Extra informatie met betrekking tot uw oogwaarden

Wij testen niet uw refractieve afwijking. U moet uw oogwaarden aangeven wanneer u een bril koopt. U bent verantwoordelijk voor het correct doorgeven van uw oogwaarden. We raden u aan om regelmatig een oogarts te bezoeken, zodat deze uw ogen kan controleren en u altijd de correcte oogwaarden heeft. Wanneer u een bril koopt, bevestigt u dat het voorschrift met uw oogwaarden niet ouder is dan twee jaar. Wij dragen geen verantwoordelijkheid indien u ons incorrecte informatie verschaft.

13. Speciale voorwaarden voor Brillenglazen vervangen

Voor Brillenglazen vervangen door ons, gelden naast de algemene voorwaarden de volgende speciale contractuele voorwaarden.

12.1 Na het afsluiten van het contract sturen wij u een verzenddoos. Gebruik alleen deze doos samen met het formulier om uw bril in te sturen. Alleen zo kunnen we ervoor zorgen dat uw montuur niet beschadigd raakt tijdens het transport. Op het bestelformulier dat we met de verzenddoos meesturen, kun je aanvinken of je de oude glazen wilt behouden. Als we geen informatie op het formulier vinden, gaan we ervan uit dat je de glazen niet terug wilt ontvangen en zullen we ze vernietigen. We versturen jouw bril met nieuwe glazen binnen 5-14 dagen na ontvangst van je montuur op.

12.2 Als uw bril ons niet bereikt binnen 21 dagen na het afsluiten van het contract, behouden wij ons het recht voor ons contract op te zeggen. Reeds betaalde factuurbedragen worden onmiddellijk terugbetaald.

Verder geldt: Zodra uw bril bij ons is aangekomen, controleren wij of het montuur geschikt is om nieuwe glazen erin te zetten. Als dit naar onze mening niet mogelijk of te riskant is, hebben wij het recht om binnen 10 werkdagen na ontvangst van het montuur de overeenkomst te ontbinden. In dit geval zullen wij de bril onmiddellijk aan u retourneren en eventueel reeds betaalde factuurbedragen terugbetalen.

12.3 U bent verplicht het volgens de overeenkomst vervaardigde werk, d.w.z. het inbouwen van de nieuwe glazen in uw montuur, te accepteren. Als u het werk niet binnen 3 weken na ontvangst van de goederen accepteert, wordt dit gelijkgesteld aan acceptatie.

12.4 Wij bieden u alle betalingsmogelijkheden die in onze winkel beschikbaar zijn. Alle details zijn te vinden in § 8 van deze AV.

14. Speciale voorwaarden voor het afsluiten van abonnementen

Als klant van Mister Spex heeft u de mogelijkheid om uw contactlenzen en verzorgingsproducten gemakkelijk via een abonnement aan te schaffen. Naast de Algemene Voorwaarden zijn de volgende bijzondere contractuele voorwaarden van toepassing op het afsluiten van dergelijke abonnementen.

13.1 U kunt een abonnement nemen op contactlenzen en verzorgingsproducten en kiezen tussen de volgende leveringsintervallen:Levering maandelijks of elke twee tot zes maanden.

13.2 Wij bieden alleen de volgende betalingsmethoden aan voor de service:

- Paypal

- Kredietkaart: Visa, Mastercard of American Express

De rekening voor de eerste levering wordt gedebiteerd nadat de eerste acceptatieverklaring is verzonden.Voor volgende bestellingen wordt de rekening gedebiteerd voordat de goederen worden verzonden. Hiervoor worden de betalingsgegevens opgeslagen door Paypal of onze betalingsserviceprovider PAYONE als de betaalmethode creditcard is geselecteerd.

Houd er rekening mee dat als er een speciale prijs is toegekend voor de eerste bestelling (bijvoorbeeld door het inwisselen van een voucher), dit alleen geldt voor de eerste levering. Onafhankelijk hiervan kunnen we vrijwillig korting geven op volgende leveringen als onderdeel van het abonnement. Dit zal dienovereenkomstig worden aangegeven. Deze korting wordt verleend op de actuele winkelprijs op het moment van de nieuwe levering.

13.3 Het contract voor de aankoop van producten via abonnement wordt afgesloten voor onbepaalde duur.

Daarna heeft elke contractant het recht om dit contract zonder opgaaf van redenen te beëindigen met een opzegtermijn van een week voor de eerstvolgende geplande verzenddatum. Wij informeren je over de verzenddatum in je klantenaccount onder "Mijn abonnementen". Opzeggen kan in het klantenaccount via de opzegfunctie, door een e-mail te sturen naar onze klantenservice of door te bellen naar onze hotline.

13.4 Het wettelijke recht op annulering is van toepassing. De voorwaarden vindt u in § 5 van onze AV.

15. Bijzondere voorwaarden voor kortingen

De kortingen die worden aangeboden door Mister Spex SE en verbonden organisaties gelden vaak niet voor bepaalde merken. Hieronder vallen de volgende merken: ic! Berlin.

16. Bestelprocedure

16.1

U plaatst een bestelling in onze winkel door volgende stappen te doorlopen.

1) Door te klikken op “Aan mandje toevoegen” legt u het gewenste product vrijblijvend in uw winkelmandje. Als u een bril op sterkte wilt bestellen, klik dan op “Uw glazen kiezen”. Informatie over de glazen die u wilt, kunt u invoeren op de volgende pagina, waarnaar u automatisch wordt doorgestuurd. Door te klikken op “Aan uw mandje toevoegen” legt u het product in het winkelmandje.
2) Door te klikken op “Mandje” kunt u op elk moment uw winkelmandje bekijken en producten verwijderen of het aantal aanpassen.
3) Als u de producten in uw winkelmandje wilt kopen, klikt u op “Checkout”.
4) In de volgende stap geeft u uw facturatie- en leveringsadres op. Indien u al een account hebt, kunt u zich nu aanmelden en indien nodig uw bewaarde adres aanpassen. Klik op “Doorgaan naar betaling”.
5) In de laatste stap kunt u een betaalmethode kiezen en uw bestelling en andere informatie controleren. Als u informatie wil aanpassen, klik dan op “Terug naar betaalmethodes”.
6) Als alle informatie correct is en u uw bestelling wilt afronden, klik dan op “Bestellen”. De informatie over het tijdstip waarop de overeenkomst wordt afgesloten, vindt u in paragraaf 2.3. van onze Algemene Voorwaarden.

16.2

U kunt een proefbestelling plaatsen door eerst te klikken op “Thuis proberen” en vervolgens de hierboven vermelde stappen 2 tot 5 te doorlopen. Om de bestelling af te ronden, klikt u bij de laatste stap op “Bestellen”. Houd er rekening mee dat u alleen tot aankoop van de op proef bestelde goederen verplicht bent als u deze niet tijdig binnen de termijn van 10 dagen terugstuurt. Meer informatie over een bestelling op proef vindt u in § 12 van onze Algemene Voorwaarden.

16.3

Hebt u vragen over de bestelprocedure of wilt u een speciale bestelling plaatsen? Neem dan contact op met onze klantenservice op het gratis nummer 0800 380 06 77.

17. Klachten

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

18. Toepasselijk recht

Op alle rechtsverhoudingen tussen de verkoper en de klant is het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing, met uitsluiting van het VN-kooprecht. Bij overeenkomsten met consumenten geldt deze rechtskeuze slechts voor zover de bescherming die voorzien wordt door dwingende bepalingen van het recht van het land, waar de consument zijn gewoonlijke verblijfplaats heeft, ingetrokken wordt.

Status: Augustus 2024
10%

Ons team van opticiens staat graag voor je klaar

Veelgestelde vragenVeelgestelde vragenContactContact0800 380 06770800 380 0677

Betalingsmethodes

VISA LogoPayPal LogoMastercard LogoiDeal LogoBetalen op Rekening Logo

Leveropties

DHL Logo

Om veilig te kunnen bestellen

Thuiswinkel