Retourneren & restitutie

30 dagen geldteruggarantie

Wij garanderen een 30-daagse 'niet goed geld terug' garantie op al onze producten, incl. brillen die speciaal op uw sterkte zijn verglaasd. Mocht u met de bestelde producten niet tevreden zijn of voldoen ze niet aan uw verwachtingen, dan heeft u vanaf het moment van ontvangst van de bestelling 30 dagen de tijd om de producten gratis terug te sturen. Wij boeken het aankoopbedrag dan terug naar uw rekening. Deze 30-daagse 'niet goed geld terug garantie' geldt onverminderdhet herroepingsrecht. Uitgebreide informatie hierover treft u aan in onze Algemene Voorwaarden en ons herroepingsrecht.


NB: De 30-daagse geldteruggarantie geldt niet voor contactlenzen en reinigingsvloeistoffen waarvan de verzegeling is geopend (bijvoorbeeld: blisterverpakking bij contactlenzen).

Kan ik reeds verglaasde brillen/zonnebrillen retourneren?

Natuurlijk mag u ook verglaasde monturen binnen de 30-daagse geldteruggarantie-periode retourneren. Moeten de correctiewaarden worden aangepast, verglazen we de bril/zonnebril gewoon gratis opnieuw.

U maakt daarvoor gebruik van het bijgevoegde aanpassings-/retourformulier en stuurt het formulier samen met uw bestelling retour.

Downloaden doet u hier:

Aanpassings- / retourformulier voor verglaasde brillen

Aanpassings- / retourformulier voor verglaasde zonnebrillen

Tip voor multifocale brillen: De meeste mensen moeten even wennen aan hun nieuwe multifocale bril. Het kan even duren voordat het zicht optimaal is. Mocht u problemen op dat vlak hebben, neem dan alstublieft eerst contact op met onze klantenservice voordat u de multifocale bril terugstuurt.

Retourneren

1. Hoe retourneer ik gratis een product?

  • Vul het bijgevoegde retourformulier in en leg het samen met het betreffende product in een verzenddoos.

  • Plak het retourformulier op de verzenddoos. Zorg er alstublieft voor dat het etiket waarmee we de bestelling verstuurd hebben niet meer zichtbaar is.

  • Breng de retourzending naar een filiaal van PostNL.

  • Zodra we uw retourzending hebben ontvangen, ontvangt u een bevestigings-e-mail van ons. Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding krijgt u het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten hebben ontvangen, of u heeft aangetoond de producten te hebben verstuurd (al naar gelang welk tijdstip eerder valt).
    Meestal staat het bedrag binnen 1-3 werkdagen nadat wij de producten hebben ontvangen al op uw rekening. Was "Kopen op rekening" uw betaalmethode, dan kan het echter wat langer duren.

Tip: Vermeld het verzendnummer als u het pakketje naar ons terugstuurt. We kunnen de zending anders niet tracken.

2. Hoeveel kost retourneren?

Retourneren is bij Mister Spex altijd gratis, wanneer bovengenoemde procedure wordt aangehouden. Daarom wordt altijd een retouretiket aan de bestelling toegevoegd. Mocht het een keer voorkomen dat dat ontbreekt, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice. We sturen dan een nieuw retouretiket naar het door u opgegeven e-mailadres.

3. Wat doe ik als ik geen retouretiket heb?

Standaard wordt een retouretiket van DHL aan de bestelling toegevoegd. Mocht dat ontbreken, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice. We sturen dan een nieuw retouretiket naar het door u opgegeven e-mailadres.

4. Is mijn retourzending bij jullie aangekomen?

Zodra we uw retourzending hebben ontvangen, sturen we u een bevestiging daarvan per e-mail.

Tip: Vermeld alstublieft het zendingnummer als u het pakketje aan ons terugstuurt. We kunnen uw retourzending anders niet tracken.

5. Ik heb mijn retourformulier verloren. Wat nu?

Als wij vergeten zijn het retourformulier met uw bestelling mee te sturen of als u het formulier kwijt bent, kunt u het eenvoudig downloaden:

6. Kan ik mijn retournering ook naar een depot brengen?

Ja, u mag uw retourzending naar een depot van DHL brengen. Hou er alstublieft rekening mee dat u uw pakketje alleen bij een DHL depot kunt afgeven als u een overeenkomstig retouretiket van DHL gebruikt.

7. Klachten

Mocht u ondanks onze inspanningen toch ontevreden zijn over onze producten of serviceverlening, neem dan contact met ons op via service@misterspex.nl of bel gratis 0800 380 06 77. Binnen 2 werkdagen ontvangt u telefonisch of via e-mail een inhoudelijk antwoord.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag of aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Hierlangs naar de volledige informatie over ons herroepingsrecht.

Restitutie

1. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Voor de restitutie gebruiken we de betaalmethode die u gebruikt heeft voor de oorspronkelijke transactie.

2. Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding krijgt u het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, van ons terug. Bij retourneren van een deel van de bestelling krijgt u de verzendkosten voor de heenzending niet terug. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten hebben ontvangen, of u heeft aangetoond de producten te hebben verstuurd (al naar gelang welk tijdstip eerder valt).

Zodra we het aankoopbedrag teruggeboekt hebben, ontvangt u van ons een e-mail.

Meestal staat het bedrag binnen 1-3 werkdagen nadat wij de producten hebben ontvangen al op uw rekening. Bij de betaalmethode „Kopen op rekening“ kan de restitutie tot 10 dagen duren. Dat komt omdat we bij "Kopen op rekening" samenwerken met de financiële dienstverlener Arvato Payment Solutions. Om die reden kunnen we u helaas ook niet informeren over de status van de restitutie.

Reclameren


1. Contactlenzen en reinigingsvloeistoffen:

Contactlenzen en reinigingsvloeistoffen kunnen binnen 30 dagen geretourneerd worden wanneer de verzegeling nog in tact is. Kijk hier voor het herroepingsrecht. Mocht u buiten de 14-dagen bedenktijk willen retourneren dan verwijzen wij u naar de 30 dagen geldteruggarantie . Als de contactlenzen een fout bevatten (bijvoorbeeld: scheur in de lens, geen lens in blister), neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, vragen we u volgende informatie paraat te hebben: LOT-nummer, vervaldatum, correctiewaarden en de hoeveelheid defecte lenzen.

2. Zonnebrillen en brillen:

Foutieve of defecte zonnebrillen en brillen kunnen gereclameerd worden. Neem zo snel mogelijk na ontdekking van een gebrek contact op met onze klantenservice, zodat we het verdere verloop van de procedure uiteen kunnen zetten. Het is belangrijk dat u direct contact opneemt met Mister Spex en niet uitsluitend naar de partneropticien gaat.

3. Garantie:

Op geleverde goederen zijn wettelijke garantierechten van toepassing. De door Mister Spex gegeven garanties doen geen afbreuk op de wettelijke garantie. De wettelijke garantie betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Mocht u een artikel ontvangen waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing.

Hierlangs naar de volledige informatie over ons herroepingsrecht.

Ik heb een fout gemaakt tijdens het bestellen. Hoe kan ik dat oplossen?

Heeft u tijdens het bestellen bijvoorbeeld verkeerde correctiewaarden of een verkeerd bezorgadres ingevuld, neem dan alstublieft zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

We gaan zo snel mogelijk met uw verzoek aan de slag. Vul alstublieft uw naam, voornaam, bezorgadres en ordernummer in en geef aan ons door welke gegevens aangepast moeten worden.

Bestelling storneren

Zolang uw bestelling nog niet door ons verstuurd is, kunt u bepaalde producten of de gehele bestelling storneren. Mocht dat het geval zijn, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice gaat dan met uw verzoek aan de slag en zal reeds betaalde bedragen terugboeken naar uw rekening. De terugboeking verloopt via dezelfde weg als uw oorspronkelijke betaling.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Hygiëne producten (contactlenzen en lenzenvloeistof) waarvan de verzegeling is verbroken, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, vanwege redenen van gezondheidsbescherming.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retourneren is bij ons gratis, als u gebruik maakt van de door ons aangeraden retourprocedure. Als u gebruik maakt van een andere verzendmethode, dan zijn de kosten voor eigen rekening.

Retouradres:
Mister Spex
Wohlrabedamm 1
13629 Berlin
Duitsland

Vragen?

Onze opticiens staan u graag te woord

Neem contact met ons op via:
service@misterspex.nl
Of bel gratis naar:

0800 380 06 77

Mister Spex nieuwsbrief

Altijd over aanbiedingen & trends
geïnformeerd zijn. Aanmelden en een 5% voucher ontvangen.

Veilig Winkelen & Betalen

Betaal via een versleutelde verbinding veilig met uw favoriete betalingsmethode.

Veilig Winkelen & Betaleng

Gratis verzending va. 39 €

Wij bezorgen gratis va. 39 € naar Nederland en België met DHL

Ontdek meer van Mister Spex

Exclusieve events, laatste trends en persoonlijk advies.


* Totaal van de reguliere shop prijs voor brilmontuur en de aanbevolen verkoopprijs (AVP) voor twee superontspiegelde Starvision enkelvoudige kunststof glazen (brekingsindex 1,5) incl. hard-coating verkrijgbaar op sterkte (Sph). + 6.0 / -6.0 dpt; Cil. + 2.0 / -2.0 dpt.

** Bij elk montuur zijn al superontspiegelde enkelvoudige kunststof glazen (brekingsindex 1,5) incl. hard-coating verkrijgbaar op sterkte (Sph). + 6.0 / -6.0 dpt; Cil. + 2.0 / -2.0 dpt bij de prijs inbegrepen.

De doorgestreepte prijs zonder AVP is de standaard verkoopprijs van Mister Spex.

Ons team van opticiens staat graag voor je klaar

Veelgestelde vragenContact0800 380 0677

Betalingsmethodes

VISA LogoPayPal LogoMastercard LogoiDeal LogoBetalen op Rekening Logo

Leveropties

DHL Logo

Om veilig te kunnen bestellen

Thuiswinkel